Frank

Frank

FRANK adjective 1 a frank person/reply candid, direct, forthright, plain-spoken, straight, downright, explicit, outspoken, open, sincere, honest, truthful 2 show frank admiration open, transparent, manifest, undisguised, unconcealed, unmistakable, evident, noticeable, visible
Opposites reticent, evasive, insincere

Frankin arvot

Frank on luotettava ja välittävä liiketoimintatavoitteellisesti ajatteleva tekijä

Frankin arvot ovat luottamus, välittäminen, liiketoimintatavoitteellisuus ja tekeminen. Luottamus merkitsee sitä, että olemme toiminnassamme ”frankeja” eli avoimia ja rehellisiä. Välittäminen näkyy siinä, että pidämme huolta asiakkaistamme. Liiketoimintatavoitteellisuus ohjaa työtämme kohti tuloksentekoa – tehtävämme on tuottaa konkreettista asiakkaan liiketoimintatavoitteita tukevaa hyötyä asiakkaillemme. Tekeminen tarkoittaa sitä, että asioihin tartutaan ja niitä viedään eteenpäin sovitusti kohti yhteistä maalia. Asioita ei jätetä tekemättä tai roikkumaan. 

leppakerttuVälittäminen konkretisoituu myös hyväntekeväisyyskohteessamme. Frank tukee eläinsuojelujärjestö Animalian toimintaa. Animalia on eläinten oikeuksia edistävä asiantuntija- ja kansalaisjärjestö, joka tekee työtä turkiseläinten, tuotantoeläinten sekä koe-eläinten paremman huomisen puolesta. www.animalia.fi

 

animalia

 

Frankin 10 käskyä

10 käskyä 2.0

Kun Frankin ensimmäiset www-sivut aikoinaan avattiin, sivuilla oli 10 käskyn muotoon kirjoitettu lista hyvän viestinnän ohjeita. Havainnollinen ja käytännönläheinen lista sai vuosien varrella paljon kiitosta.

Maailma on sittemmin muuttunut, ja Frank on kehittynyt muuttuvan maailman mukana. Siksi tarjoamme nyt käyttöösi 10 käskyn uuden inkarnaation.

1. Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty. Hakuammuntakin voi hyvällä säkällä osua maaliin, mutta jos tosissaan haluaa tuloksia, markkinointiviestintää pitää suunnitella ja toteuttaa yrityksen liiketoiminnan tavoitteiden mukaisesti.

2. Arvot ohjaavat toimintaasi – halusitpa tai et. Arvot ovat vahva signaali. Ne auttavat yrityksenne työntekijöitä toimimaan oikein. Arvojen avulla oikeanlaiset asiakkaat, työntekijät ja kumppanit osaavat suunnistaa luoksenne. Siksi ne kannattaa määrittää ja niistä kannattaa puhua.

3. Tyytyväinen asiakas on paras mainoskanava. Jos kohtelette asiakkaita ja muita sidosryhmiä hyvin, he kertovat siitä mielellään eteenpäin. Luotettavan tutun suositus on uskottavampi kuin mikään muu markkinointiviesti. Panosta siis sidosryhmiisi, niin he panostavat puskaradioon.

4. Yhden koon sukkahousut eivät oikeasti sovi kenellekään. Jos yrität olla kaikkea kaikille, et kiinnosta ketään. Teidänkin yrityksessänne tehdään jotakin paremmin, nopeammin, persoonallisemmin tai miellyttävämmin kuin muualla. Kertokaa siitä!

5. Kaikki kommunikaatio on markkinointiviestintää. Yrityskuvaan vaikuttaa esimerkiksi se, mitä kesätyöntekijänne kertoo teistä baarissa kavereilleen. Vaikka et voi laittaa sanoja hänen suuhunsa, voit huolehtia siitä, että hän viihtyy työssään ja tuntee yrityksenne ydinviestit.

6. Tunnettuus ei synny yhdessä yössä. Yksi lehtiartikkeli ei vielä tee yrityksestänne tunnettua. Muistijäljen syntyminen vaatii jatkuvaa toistoa eri kanavien kautta.

7. Usko esimerkin voimaan. Asiakkaasi ainakin uskovat. Kun myy pitkälle erikoistunutta asiantuntemusta, helpoin tapa kuvata sen tuottamaa hyötyä on käytännön esimerkki.

8. Asiakasta kiinnostaa hyöty, ei prosessi. Älä tuhlaa omaa ja asiakkaan aikaa ylenpalttisiin yritysesittelyihin. Asiakas haluaa vain tietää, millä tavoin hänen elämänsä muuttuu paremmaksi, kun asioi teidän kanssanne.

9. Naama lehdessä ei riitä. Medianäkyvyys kasvattaa yrityksen tunnettuutta ja uskottavuutta, mutta yksin sen varaan ei nykypäivänä voi markkinointiviestintää rakentaa. Asiakkaat, henkilöstö ja muut sidosryhmät odottavat myös kohdennettua, henkilökohtaista viestintää.

10. Muodolla on merkitystä. Jos satsaat näyttäviin www-sivuihin, huolehdi myös siitä, että esitteesi ovat samaa tasoa. Jos panostat laadukkaaseen asiakaslehtisisältöön, älä tingi paperilaadusta. Pienetkin yksityiskohdat rakentavat yrityskuvaasi, joten huolehti siitä, että välität oikeanlaista kuvaa kaikissa kanavissa.